بک لینک Backlink چیست؟ جامع ترین مقاله! مجله پاسخ-بک لینک گلدلینک

این روش کلاه سیاه برای خرید لینک به رتبه سایت شما آسیب می رساند. اگرچه ممکن است راه حلی سریع و آسان برای دریافت لینک باشد ولی در بلند مدت نتیجه عکس می‌دهد. این تکنیک می‌تواند به شما کمک کند تا لینک‌هایی بسازید که تفاوت قابل توجهی در ترافیک ارگانیک سایت ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند تا رنکینگ شما در کلمات کلیدی رقابتی بالاتر برود. در تکنیک آسمان خراش باید بهترین محتوایی که درباره یک موضوع می‌شود تهیه کرد را، ایجاد کنید.

آیا شما عضو یکی از تشکیلات یا گروه‌های کسب و کار هستید؟ مثلاً عضو اتحادیه‌ای مربوط به حوزه تخصصی کسب و کارتان باشید. دقیقاً مانند شرایط گرفتن بک لینک از تأمین کنندگان، می‌توانید از اتحادیه یا تشکیلات خود بخواهید که به عنوان یکی از اعضا، در سایت‌شان به شما لینک بدهند. از نام برده شدن در روزنامه‌های محلی و اخبار رادیو، تا صفحات نقد و بررسی محصولات و ارجاع دادن به سایت اصلی، نام برند یا کسب و کارها در جاهای مختلفی mention یا ذکر می‌شوند. بهترین حالت این است که این منشن شدن همراه با لینک به وب سایت شما باشد. به این موقعیت ذکر نام برند بدون لینک شدن یا unlinked brand mention گفته می‌شود. بک لینک‌ها علاوه بر اینکه می‌توانند ورودی یا خروجی باشند، یک دسته‌بندی دیگر هم دارند و آن دو نوع بک لینک فالو و نوفالو است.

مثلا دیجی کالا چند بار در صفحات مختلف سایتش، اقدام به انتشار گزارش فعالیت سالانه، آمار فروش و… اش کرد. خب، اجازه بدهید قبل از اینکه مقاله به اتمام برسد، به پاس قدردانی از شما عزیزانی که تا اینجا همراه من بودید، چند نکته بسیار مهم در مورد بک لینک ها را توضیح بدهم. مثلا دو سایت داشته باشیم و مطالب سایت دوم را در سایت اول با لینک دهی خارجی منتشر کنیم که بازدید کننده برای ادامه مطلب به سایت دوم لینک شود .

بک لینک Backlink چیست؟ جامع ترین مقاله! مجله پاسخ-بک لینک گلدلینک به‌عنوان‌مثال، شاید سایت‌های خبری مطرح زیاد به کسب و کار شما ربطی پیدا نکنند، اما اگر از آن‌ها بک لینک بگیرید اعتبار بالایشان می‌تواند به وب‌سایت شما هم سرایت کند. منبعی که از آن بک لینک می‌گیرید به اندازه خود یک لینک اهمیت دارد. درواقع، گوگل زرنگ‌تر شده و روزگار بک لینک گرفتن از وب‌سایت‌های بی‌ربط و نشستن به این امید که جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب کنید به سرآمده اموزش بک لینک زدن است. برای ساخت بک لینک های کلاه سفید، شما نیاز به محتوای بی نظیر، به طور متناوب دارین.

  • بک لینک در حقیقت از دو کلمه بک + لینک تشکیل شده است که همانطور که میدونیم بک به معنی بازگشت و از عقب و از پشت است و لینک هم به معنی ارتباط دادن، پیوند دادن است.
  • زیرا طبق اعلام صریح گوگل، خرید بک لینک، بر خلاف سیاست‌های این سایت بوده و تخلف شناخته می‌شود.
  • بخش مهمی از آموزش بک لینک، به نحوه دریافت بک لینک مربوط می‌شود.
  • یا باید خودتان تک تک وبسایت‌های منتشر کننده رپرتاژ را پیدا و بررسی کنید یا این که از طریق فهرست‌های آماده پکیج مناسب خود را انتخاب کنید.
با استفاده از این ابزار می‌توانید این فرصت را تبلیغ به یک موقعیت خوب برای گرفتن بک لینک کنید. معرفی این لینک ها تنها زمانی منطقی است که سایت شما به دلیل لینک سازی مخرب جریمه شده باشد و شاهد تغییر شدید و ناگهانی در نتایج جستجو باشید. تصویر زیر نمونه ای از گزارش سایت moz برای اعتبار دامنه وبسیما و صفحه اصلی وبسیما است. «لینک با اعتبار بالا» به لینک‌هایی اشاره دارد که از سایت‌هایی با اعتبار بالا مانند سایت‌های خبری بدست می‌آیند. این سایت‌ها به عنوان دامنه‌هایی شناخته می‌شوند که گوگل به آن‌ها اعتماد دارد.

داشتن لینک‌های فالو در کنار لینک‌های نوفالو یک ویژگی طبیعی برای لینک پروفایل هر سایتی است. بک‌لینک‌هایی که از سایت‌های قوی‌تر گرفته می‌شوند، نسبت به سایت‌های ضعیف‌تر معمولا «اعتبار» بیشتری با خود به همراه می‌آورند. منظور از ترافیک ارگانیک همان ترافیک ناشی از کلیک روی لینک یک سایت در نتایج سرچ گوگل است. با این وجود، بک‌لینک‌هایی که از یک سایت معتبر گرفته می‌شوند، لزوما همواره اعتبار بیشتری به ارمغان نمی‌آورند. گوگل برای بک‌لینک‌های مرتبط ارزش بیشتری قائلی است، زیرا احتمال کلیک کردن کاربران روی آن‌ها بیشتر است. منظور از بک‌لینک مرتبط چیست؟ فرض کنید یک ساعت‌فروشی دو بک‌لینک از دو سایت داشته باشد.

به همین دلیل در ادامه، راه ساده‌ای را بیان می‌کنیم که به کمک آن، مکان مناسب برای انتشار پست میهمان را پیدا کنید. به طور مثال، اگر مطلبی در رابطه با بازاریابی آنلاین تهیه کرده‌ایم، عبارتی که در سایت دیگر به آن لینک می‌شود نیز باید شامل کلمه کلیدی هدف یعنی «بازاریابی آنلاین» باشد. مطالعات نشان می‌دهند که هرقدر درصد تطابق متن لینک شده با کلمه کلیدی و همچنین متن اطراف لینک بیشتر باشد، رتبه سایت نیز بهتر خواهد بود. روابط عمومی به دنبال رابطه سازی و شکل گرفتن پیوندهای عمیق و بلندمدت است؛ یعنی باید تلاش کنید تا با طرف مقابل ارتباط نزدیک‌تری برقرار کنید.

زمانی که از سایر سایت‌‌ها لینکی دریافت شود، فرآیند بک لینک‌سازی رخ داده است که باعث بهبود رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو می‌شود. در واقع لینک به تصویر یا متنی می‌گویند که از طریق کلیک روی آن‌ها، کاربر به صفحه دیگری هدایت می‌شود. این عبارت را می‌توان از نظر جایگاه قرار گیری بک لینک‌ها بررسی کرد. بک لینک‌هایی که در فوتر و هدر سایت قرار بگیرند، ارزش متفاوتی با بک لینک درون پست دارند. به طور کلی هر چه بک لینک‌ها به فوتر سایت نزدیک‌تر باشند، ارزش کمتری خواهند داشت.

علاوه بر این، متن در نظر گرفته شده نیز باید به اندازه کافی برای کلیک کردن جذاب باشد. به هنگام بررسی این موضوع که بک لینک سایت چیست باید ترافیک سایت را نیز در نظر بگیریم. بک‌لینک از سایت‌هایی که ترافیک بالایی دارند، به طور طبیعی «ترافیک بازگشتی» یا ترافیک ارجاعی بیشتری را به سایت شما هدایت می‌کنند. البته این مورد به طور واضح مشخص است اما سوال اصلی اینجاست که آیا بک لینک سایت از صفحات پرترافیک رتبه بهتری را نسبت به سایر صفحات بدست می‌دهد یا خیر. متنی که به آن لینک می‌شود موسوم به «Anchor Text» است و نسبت به بخش دیگر متن، متمایز است.

گرفتن بک لینک سایت با استفاده از تبلیغات هدفمند

با دریافت اپلیکیشن فرادرس از گوگل‌ پلی، می‌توانید تمامی امکانات سایت را روی موبایل خود نیز داشته باشید. مرحله چهارم این است که مطلب مرتبط خود را به آن‌ها به عنوان لینک جایگزین معرفی کنید. در ابتدا باید صفحات وب، منابع یا کسب و کارهایی را پیدا کنید که به‌روزرسانی نشده باشند یا این‌که به تازگی تغییر کاربری داده و اسم خود را نیز عوض کرده باشند. البته در انتهای همین مطلب به طور کامل در مورد انواع بک‌لینک صحبت خواهیم کرد. اینفوگرافیک ها این پتانسیل را دارند که کسالت بارترین اطلاعات را به یک محتوای چشم‌نواز و جذاب تبدیل کنند.

چرا بکلینک مهم است؟ تاثیر بک لینک در سئو چیست؟