دیجیتال مارکتینگ چیست انواع تکنیک های بازاریابی دیجیتال

مثلا، اگر برای یک کسب و کار کوچک با بودجه محدود کار میکنین، میتونین سرمایه گذاری روی شبکه اجتماعی، بلاگ نویسی یا سئو مشاهده سایت سرمایه گذاری کنین. با استفاده از دیجیتال مارکتینگ کاربر میتونه فقط با کلیک روی یک لینک یا ذخیره سازی یک بلاگ پست، در مسیر قیف فروش حرکت میکنه. مثلا در استراتژی شبکه اجتماعیتون، مخاطب خیلی راحت و سریع جدیدترین پست شما رو مشاهده میکنه و حتی میتونه کامنت ثبت کنه یا پست رو به اشتراک بگذاره. اگر محصولات و خدماتتون رو به پرسوناهای خریدار مختلف میفروشین، این ویژگی میتونه خیلی کاربردی باشه. به نظر میرسد عمده فعالیتها در سئوی داخلی شامل قرار دادن کلمات کلیدی در جاهای مختلف است.

بازاریابی محتوا

در دیجیتال مارکتینگ، همانطور که پیشتر هم اشاره شد، تنها به دستگاهی الکترونیکی و اینترنت نیاز دارید و اگر دانش انجام کار را داشته باشید، میتوانید بلافاصله کارتان را شروع کنید. اما با دیجیتال مارکتینگ، شما میتونین یک مخاطب رو به شکل کاملا مشخص شناسایی و هدف گیری کنید. با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، نهتنها در وقتتان صرفهجویی خواهید کرد و نیازتان به نیروی انسانی کمتر خواهد شد، بلکه از لحاظ هزینهها هم بار سبکتری به دوش خواهید کشید. 1. فرد چقدر به خرید نزدیک است. در اینجا چند ابزار SEM باورنکردنی برای نگاهی دوباره به آنها آورده شده است. ولی به روزرسانی مرتب سایت و افزودن مطالب جدید، به سایت شما اعتبار میبخشد و ترافیک ارگانیک را زنده نگه میدارد. با تولید محتوای با کیفیت در یک حوزه خاص و کسب ترافیک ارگانیک از طریق آن، به مرور اعتبار سایت شما در آن موضوع بالاتر می رود و بقیه صفحات سایت شما نیز شانس افزایش رتبه خواهند داشت.

اینطوری تعداد بیشتری در خصوص محصول یا خدماتتون صحبت میکنن و این باعث افزایش دیده شدن شما میشه. نمیتوان انکار کرد که روزبهروز به تعداد کاربران اینترنت افزوده میشود. CMSهایی مانند وردپرس، بسترهای بسیار مناسبی برای ساخت وبلاگ به شمار میآیند و میتوان تنها در عرض چند دقیقه، یک وبلاگ را با استفاده از آنها راهاندازی کرد. برای استفاده از این پلنهای پروموشون، صاحبان سایتهای تازه وارد ابتدا باید مبلغی را برای تبلیغات پرداخت کنند تا بعد از آن کد تخفیف را دریافت کنند. در ادامه به بررسیی این موضوع که این بهینه سازی های یا همان سئو چیست خواهیم پرداخت و این موضوع را باز خواهیم کرد. معمولا مهم نیست بیلبورد چه عملکردی رو ارائه میده، قیمت تبلیغ روی یک بیلبورد ثابته و فارغ از بالا یا پایین بودن نرخ تبدیل، شما باید هزینه اون رو پرداخت کنین. اگر در تلویزیون، مجله یا بیلبورد تبلیغ کنین، واقعا روی افرادی که قراره اون تبلیغات رو ببینن کنترل زیادی ندارین.

کارشناسان تکنیکهای سئو را در سه دسته تقسیمبندی میکنند که هر یک با توجه به اهداف شما میتواند مورد استفاده قرار بگیرد. مجموعه دیجیتال مارکتینگ نوین، برای اولین بار یک دوره جامع دیجیتال مارکتینگ تهیه کرده، اگر میخواهید به شکلی متفاوت از این روش بازاریابی کمهزینه استفاده کنید، بهتر است نگاهی به دوره آنها داشته باشید. یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ موثر در واقع ترکیبی از ابزارهای مناسب و تکنولوژیهاییه که به شما اجازه میده فرآیند فروش رو از اولین نقطه تماس مشتری با کسب و کارتون ردیابی کنین. کتاب توصیههایی درمورد نحوه کسب اعتماد مخاطب از طریق دیجیتال مارکتینگ به طوریکه اولین انتخاب مخاطبتان باشید ارائه میکند. حالا میدانیم که آینده کسبوکارها تا حد زیادی وابسته به توسعه نقش تکنولوژی و استفاده از ابزارهای دیجیتال است. پیشتر اشاره کردیم که هدف اصلی در آینده پژوهی، شناسایی ترندهای رایج در آینده دیجیتال مارکتینگ و جهتدهی به سیاستهای کسبوکارها بر اساس دانش حاصلشده از این بررسیها است؛ بنابراین، آینده پژوهی نقش مهمی در فعالیتهای مرتبط با تحقیق و توسعه کسب و کار دارد.

وجود دارد این بخش است.

حتی خیلی از مواقع نمیتونین تشخیص بدین پربازده ترین روش تبلیغاتیتون کدوم روش بوده! تیم ما از متخصصان سئو فنی و استراتژیک تشکیل شده است و نکته قابل توجه ، تجربه بیش از بیست سال در انجام خدمات سئو سایت می باشد ؛ به این معنا است که ما درک چالش های مشترک، تغییرات تکنولوژی و نگرانی های رو به رشد کسب و کار را با بازاریابی دیجیتال روبرو می کنیم. علاوه بر این، شبکه احتماعی به شما اجازه میده از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ به مخاطبین جدیدی دسترسی پیدا کنین. در بازاریابی اثر گذار مخاطب به صورت مستقیم با اینفلوئنسر در ارتباط نیست و از طریق شبکه های اجتماعی، رسانه ها و … وقتی نوبت به ایجاد یک ویدیوی عالی می رسد، مقدمه شما بسیار عالی است. وبسایت ما چگونه است؟

نقش آینده پژوهی برای توسعه کسبوکارها بسیار مهم و حیاتی است؛ چراکه با بهکارگیری دانش حاصلشده از آینده پژوهی کسب و کار، سیاستهای کاری شرکتها و مسیری که قرار است برای رسیدن به پیشرفت و توسعه کاری طی کنند مشخص میشود. مهم نیست که کسبوکار شما در کدام صنعت فعالیت دارد یا در چه ابعادی مشغول به فعالیت هستید؛ امروزه با بازاریابی محتوا میتوانید بهسرعت و سادگی پیشرفت کرده و از آن برای جذب موثر مخاطبان استفاده کنید. پس اگر صاحب کسبوکار هستید و قصد پیشرفت و موفقیت دارید، حتما باید به این کاربران توجه کنید و از این فرصت کمال استفاده را ببرید. این کار را با بررسی ترندهای رایج در گذشته و امروز در دنیای کسبوکار انجام میدهند و با استفاده از دانشی که به دست میآورند، بهطور نسبی، آینده فعالیتها در کسبوکارها را پیشبینی میکنند. نظر به اهمیت دیجیتال مارکتینگ در دنیای کسبوکار، متخصصان آینده پژوهی بیشتر انرژی خود را صرف شناسایی ترندهای رایج در آیندهٔ دیجیتال مارکتینگ میکنند تا بهاینصورت، بتوانند زمینهساز موفقیت کسبوکارها شوند و به سیاستها و برنامهریزیهای آنها جهت بدهند.

دیجیتال مارکتینگ چیست

آینده پژوهی چیست و چه نقشی در توسعه کسبوکارها دارد؟ از اونجایی که بروشور یک نوع محتوای آفلاین به حساب میاد، امکان اینکه بفهمین دقیقا چه تعدادی از افراد بروشور رو مطالعه کردن وجود نداره. سئو یک علم رو به رشد است. این ارزیابیها صرفا بخشی از دستاوردهای متخصصان علم آینده پژوهی است. یکی از نکته های جذاب که در سئو وجود دارد این بخش است. به عبارت دیگر وظیفه بازاریاب تولید سرنخ از ترافیک ورودی به سایت است. اینطوری میتونین مشتریان بالقوهای که به احتمال زیاد دنبال خرید محصول یا خدماتتون هستن رو هدف گیری کنین. اینطوری میتونین برای جذب اونها به وب سایت یا کانالهای دیگه، تصمیمات بهتری بگیرین. طراحی سایت و سئو دو عضو جدایی ناپذیر کسب و کارهای امروزی هستند ، امروزه وبسایت ها به ویترینی برای نمایش محصولات و خدمات هر کسب و کار تبدیل شده اند و صاحبان کسب و کارها می توانند با استفاده از وبسایت باعث افزایش روزافزون مشتریان خود شوند.

اصولی انجام دادن کارهای سایت توسط کارشناسان سئو باعث می شود که کیفیت محتوای وبسایت نیز بالا برود، زیرا هدف گوگل رضایت کاربر می باشد. نحوهی عملکرد کارشناس محتوا را دو نفر تعیین میکنند استراتژیست و سئو منیجر، آنها مشخص میکنند روی چه خط و استراتژی تولید محتوا را انجام گیرد. ممکن است یک شرکت باتوجه اندازه کسبوکار خود برای پذیرش تمام مسئولیتهای مذکور به بیشتر از یک نفر نیاز نداشته باشد؛ در این صورت نیازمند یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ است. اما در مارکتینگ آفلاین، خیلی سخت میشه فهمید که مردم قبل از تماس با کارشناس فروش، چطور با برندتون تعامل داشتن. اما در دیجیتال مارکتینگ شما میتونین ترندها و الگوهایی که در رفتار افراد وجود داره رو قبل از اینکه به مرحله پایانی در سفر خریدار برسن شناسایی کنین.

به عنوان مثال افزایش 63 درصدی تقاضا برای مشاغل بازاریابی در لینکدین در طول شش ماه اول سال 2021 وجود داشته است. دیجیتال مارکتینگ امکان برقراری ارتباط با مشتری رو به صورت بی درنگ فراهم میکنه. از اون مهمتر، مشتریان هم امکان برقراری ارتباط با شما رو دارن. اگر بتونین با استفاده از تکنولوژیهای دیجیتال، سفر مشتری در طول چرخه خرید رو بهبود بدین، احتمالا نتایج مثبت اون رو در درآمد نهایی کسب و کارتون مشاهده میکنین. به بیان ساده، دیجیتال مارکتینگ به هر نوع فعالیت بازاریابیای اشاره دارد که با استفاده از اینترنت و دستگاهی الکترونیکی صورت میگیرد. به عبارت دیگر، با بهکارگیری دانش آینده پژوهی سعی میکنند متوجه شوند که دنیای کسبوکار به چه سمت و سویی پیش میرود و در آینده، بیشتر از کدام فناوریها و تکنولوژیها برای گسترش و توسعه کسبوکارها، بازاریابی و فعالیتهای مرتبط با دیجیتال مارکتینگ استفاده خواهد شد. متخصصان علم آینده پژوهی بر این باورند که کسبوکارها در آینده از این فناوریها بیشتر استفاده خواهند کرد؛ مثلا پروسههای کاریِ تکراری روزمره در آینده احتمالا با استفاده از هوش مصنوعی صورت خواهد گرفت تا وقت و انرژی نیروی انسانی صرف کارهای مهمتر شود.

دیجیتال مارکتینگ

شاید قراره به جای کمپینهای PPC روی طراحی نرم افزاری سرمایه گذاری کنین که محتوای جذاب رو برای اینستاگرام تولید کنه. همچنین شما میتونین از استراتژیهای PPC (پرداخت به ازای کلیک) و SEO (بهینه سازی برای موتور جستجو) برای نمایش تبلیغات به کاربران علاقهمند به محصول یا خدماتتون یا کلمات کلیدی خاصی رو جستجو کردن استفاده کنین. هدف این است که موتور جستوجو آنها را درک کند و در نتایج جستوجو به نمایش درآورد. هر شرکتی در سال چندین مدل گوشی مختلف وارد بازار می کند. یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ مجموعه ای از اقدامات را توصیف می کند که از کانال های بازاریابی آنلاین برای دستیابی به اهداف مختلف استفاده می کند. دارایی ما در این بخش، پست وبلاگی است و عنوان این پست «نحوه ایجاد باغچه برای سبزیکاری» (Start a Vegetable Garden) است که به شکلی مناسب بهینهسازی شده است. از جذاب ترین روش های بازاریابی محتوا، عنوان هایی است که کلمات کلیدی هدف را در خود دارند.

اینطوری میتونین پیامهای تبلیغاتی خودتون رو شخصی سازی کنین و نرخ تبدیل بالاتری رو شاهد باشین. اگر در یک روزنامه تبلیغ کرده باشین واقعا نمیتونین بفهمین چه تعداد از افراد تبلیغ شما رو دیدن. شما میتونین ببینین چه تعداد صفحه بازدید شده، کاربرها از چه دستگاهی استفاده کردن و چه موقعیت مکانی دارن. با برنامهریزی درست و اصولی در دیجیتال مارکتینگ میتوانید کسبوکار کوچکتان را رونق دهید و در میان رقیبهای پرآوازه خود، حرفی برای گفتن داشته باشید: هدفی که با استفاده از روشهای سنتی بازاریابی به هیچ وجه برایتان محقق نخواهد شد.

1. فرد چقدر به خرید نزدیک است.

دیجیتال مارکتینگ از چند سال گذشته تا به امروز گسترش و رشد چشمگیری داشته است و دلیل آن هم بسیار ساده است: تمامی دنیا امروزه متکی بر اینترنت است و بخش عمده فعالیتهای کاری و شخصی با استفاده از آن پیش میرود. دانش حاصلشده از فعالیتهای این متخصصان، به سیاستهای کاری و برنامهریزیهای کسبوکارها جهت خواهد داد. کسبوکارها باید همیشه به دنبال راهی برای افزایش CTR باشند. مثلا اگر فقط 10 درصد از ترافیک سایتتون از جستجوی ارگانیگ میاد، احتمالا باید روی سئو سرمایه گذاری بیشتری انجام بدین تا افزایش ترافیک وب سایت رو شاهد باشین.

اینطوری میتونین بازار کسب و کارتون رو گسترش بدین. حالا فرض کنین همین بروشور رو در وب سایتتون ارائه بدین. احتمال آن وجود دارد که در آینده، دیگر نیازی به حضور فیزیکی مشتریها نباشد و با استفاده از عینکهای واقعیت مجازی، محصولات یا خدمات کسبوکار به آنها نمایش داده شود. وقتی سطح تعامل مشتریها زیاد میشه و به کاربران فعال شبکه اجتماعی یک برند تبدیل میشن، احساس تعلق بیشتری به اون برند دارن و در نتیجه وفاداری به برند رو افزایش میده. روش های بازاریابی دیجیتال به ما کمک می کنند تا بتوانیم از ابزارهای دیجیتالی استفاده کنیم و بهره وری خود را در سیستم آنلاین افزایش دهیم. اما با توجه به محدودیت وقت که امروزه اکثر افراد با آن درگیر هستند، بازاریابی سنتی در این زمینه عملکرد چندان خوبی ندارد. در پیامک شما محدودیت کاراکتر دارید و باید تنها در چند کلمه کاربر را جذب کنید.

وقتی به صورت آنلاین تبلیغ میکنین، همه افراد فارغ از موقعیت جغرافیاییشون میتونن تبلیغات شما رو ببینن. علاوه بر این، با هر بار ثبت نام در فرم و دانلود بروشور، شما در واقع به یک سرنخ با کیفیت هم دسترسی پیدا کردین. هنگامی که مشتریان راغب چیزی را دانلود میکنند تا یک کتاب الکترونیکی را باز میکنند میتوانید ایمیلهای خاصی را برای آنها ارسال کنید و بدین ترتیب این فرآیند را به یک فرآیند خودکار تبدیل کنید. اینطوری خیلی راحت میتونین ببینین چند نفر از صفحه ای که بروشور در اون قرار گرفته بازدید و یا از طریق فرم مخصوص فایل بروشور رو دانلود کردن.

از دیگر مواردی که برای مدیریت یک سایت دارای اهمیت زیادی است، بررسی رفتارهای کاربران است که این موضوع میتواند در بخشهای مختلف مانند بانس ریت، مدت زمان بازدید هر کاربر، تعداد صفحات در هر بازدید و مواردی از این دست در نظر گرفته شود. مثلا شما میتونین با استفاده از قابلیت هدف گیری در شبکههای اجتماعی، تبلیغات مورد نظرتون در پلتفرمهای مختلف رو فقط به گروه خاصی از مخاطبین نمایش بدین. مزیت دیجیتال مارکتینگ در این است که به دلیل ارتباط دو طرفهای که با مخاطبان برقرار میکنید، امکان تجزیه و تحلیل میزان اثربخشی کمپینهای تبلیغاتی را به دست میآورید.