ضوابط طراحی مطب پزشکان

عموم افرادی که وارد مطب دندانپزشکی میشوند، با درد مواجه هستند و برای کاستن این درد به مطب وارد شدهاند. گاهی هم برای میز منشی از انواع پارتیشن استفاده می کنیم . غیر از میز پذیرش، انتخاب بهترین مبلمان مخصوص مطب نیز از جمله مواردی است که بسیار اهمیت دارد. به همین منظور می توان به استفاده از اثرها و تولیدات هنری نیز در طراحی داخلی مطب دندانپزشکی توجه خاصی کرد و از این راه بتوانید محیطی دلپذیر و خوشایند را به وجود آورید. زیرا مبلمان اداری استفاده از متریال مناسب مانند امدیاف، طراحیهای بینظیر و خاص، رنگها و نیز نورپردازی مناسب این محیط، نیاز به سبک مدرن را بیشتر نشان میدهد. هر مکانی، بسته به نوع فعالیت و جایگاهش، دکوراسیون خاص خود را می طلبد و برای چیدمان آن مکان باید ظرافت ها و نکاتی را رعایت کرد، زیرا هیچ دو مکانی نمی تواند واکنش مساوی و مشابهی داشته باشد.

اتاقهای تک نفره علاوه بر اینکه آسایش و راحتی بیمار را تامین میکنند از جا به جایی های مداوم آنها نیز جلوگیری کرده و حریم خصوصی بیماران را حفظ میکند. علاوه بر این، طراحی داخلی اصولی مطب با کاهش استرس در محیط انتظار بیماران و یا محیط معاینه بیمار میتواند روند بهبودی بیمار را سرعت بخشد. دیزاین دکوراسیون داخلی مطب یک پزشک علاوه بر اینکه کاری سخت و پیچیده است می تواند جذابیت خاص خودش را داشته باشد. این کار همچنین توجه بیمار را به نمایشگرهایی که قرار می دهید متمرکز می کند. همچنین به میزان رضایت کافی دست پیدا کرده اند و به آرامش رسیده اند و جایی که به چنین حسی برسند بیشتر از هر جای دیگر سر خواهند زد و این اتفاق می تواند به دلیل تنوع طرح و رنگ های به کار رفته در سبک دکوراسیون آن محیط باشد. همچنین با وجود این اتاقها پرستار و کادر درمانی راحت تر میتوانند به بیماران رسیدگی کرده و مشکلات هریک را به طور جداگانه و در فضایی شخصی برطرف نمایند.

معماری داخلی مطب پزشکی

از عکسها و بروشور های مرتبط با تخصص خود استفاده کند و همچنین برای جلب اعتماد بیماران مدارک و سوابق تحصیلی و احتمالا لوح های تقدیر خود را در محلی به نمایش در بیاورد . سعی کنید دستشویی و آبخوری تمیزی و بهداشتی و با بوی مطبوع در دسترس بیماران باشد تا در مدتی که در حال انتظار هستند بتوانند از آن استفاده نمایند . طراحی داخلی مطب پزشک بر میزان مراجعه بیماران به مطب بسیار اثرگذار است؛ بنابراین طراحی داخلی محل پذیرش، اتاق انتظار و اتاق پزشک از اهمیت بسیاری برخوردار است. ایجاد سر و صدای زیاد در مطب میتواند شرایط را برای بیماران نامناسب گرداند و مانع از استراحت و آسایش آنها شود. تحقیقات نشان داده است که مبلمان، تجهیزات پزشکی و طراحی داخلی شیک و مدرن میتواند تاثیر به سزایی در ایجاد حس مطلوب در بیماران و حتی بهبود و درمان آنها داشته باشد.

نیاز به فضایی دارد تا به شکل استاندارد بتواند تمامی نیاز ها را جبران کند از این رو نقش طراحی داخلی بسیار پر رنگ حواهد بود از نقطه نظر جلوه و انعکاس داخلی نیز با طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی باید کوشید تا جای ممکن یک اتمسفر زیبا، چشم نواز و تمیز و بهداشتی را تداعی کرد جانمایی صندلی های انتظار و موقعیت آن نسبت به کانتر مطب، امکان مشاهده تصاویر و انتخاب مجلات و پذیرایی و.. رنگهای روشن میتوانند باعث ایجاد روحیه بهتر در افراد شده و نیز انعکاس نور را بهتر نشان دهند. گروه رنگ های روشن باعث انعکاس نور نیز می شوند و همچنین محیط مورد نظر را دلبازتر و روشن تر و بزرگ تر جلوه می دهند. به همین جهت طراح مورد نظر باید آشنایی به سزایی در رابطه با فضاهای مطب های دندانپزشکی داشته باشد تا از این جهت بتواند فضای لازمی که برای یونیت دندان پزشکی مورد نیاز می باشد را در نظر بگیرد.

طراحی داخلی در مطب

ممکن است، شما نیز مشاهده کرده باشید که اغلب سالن های انتظار مراکز درمانی و مطب های دندانپزشکی مانند قبل، فقط محدود به یکسری وسایل مانند مبلمان و وسایل سرگرمکننده و عناصر سرگرمی نمی باشد. بدین ترتیب رنگ قرمز برای مراکز درمانی که مراجعه کنندگان آن بیمارانی با علائم کم خونی، خستگی و فلج هستند، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. چرا که یکبار استفاده از آن در فضای درمانی می تواند تا سال های سال بماند و نیاز به هزینه ی دوباره برای کارفرما ایجاد نکند . در طراحی فضای درمانی دو دسته نورپردازی طبیعی و مصنوعی وجود دارد و استفاده از نور طبیعی در مراکز درمانی از جمله مطب دندانپزشکی بسیار ضروری و مهم است. به نظر شما کدام عوامل در مرحله اول میتواند آرامش بخش و اطمینان بخش مراجعین مختلف در هنگام ورود به مطب دندانپزشکی باشد؟ در دکوراسیون مطب زیبایی معمولا رنگ را به شکلی به کار می بریم که باعث به وجود آمدن حس آرامش و راحتی در مراجعین شود.

پیش تر مطلبی در رابطه با مدیریت مطب در دوران کرونا منتشر کردیم که پیشنهادها و توصیه هایی برای پزشکان بود تا در این دوران از آن ها استفاده نمایند. در بحث طراحی مطب و کلینیک یکی از تخصصی ترین ها و پر تقاضا ترین مورد ها برای طراحی داخلی مطب های دندانپزشکی هستند که با توجه به بحث رقابتی شدن این عرصه و تقاضای مراجعین جهت خدمات دندانپزشکی اهمیت داشتن یک مطب شیک و به روز بسیار حیاتی است زیرا طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی رابطه مستقیمی با تعدد مراجعین خواهد داشت در این مطلب که توسط تیم طراحی معماری شرکت معماری فراکارنو تهیه شده است به این موضوع می پردازیم امیدواریم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

و به دنبال آن خلاقیت و ابتکار را به کار گرفت. بنابراین می توان گفت امروزه در طراحی مطب حتماً باید از نظرات کارشناسانه طراحان متخصص کمک گرفت و باید دانست که عوامل زیادی در طراحی یک مطب کاربردی مؤثر هستند. 3. انتخاب مبلمان راحت هم یکی از آن بایدهایی است که حتماً لازم است مورد توجه قرار بگیرد. در ادامه در مورد اصول طراحی مطب توضیحات بیشتری ارائه می دهیم. بنابراین در دکوراسیون کلینیک پزشکی باید به رنگ ها توجه ویژه ای کرد. با طراحیهای ویژه انجام شده برای اتاقهای ICU که فقط یک بیمار در هر اتاق قرار می گیرد میتوان این میزان عفونت را تا حدود پنجاه درصد کاهش داد.

طراحی داخلی مطب پزشک

ولی در کنار این موارد رعایت دکوراسیون با سبک مورد نظر بسیار اهمیت دارد. در این مورد به تصاویر پروژه طراحی داخلی مطب دندانپزشکی تبریز توجه کنید. برای اینکه بتوانید پروژه ی خود را در بخش پروژه های برجسته چیدانه با نام خودتان ثبت کنید کافی است، عکس پروژه و مشخصات خود را به تلگرام چیدانه ۰۹۰۳۵۵۵۰۱۴۸ ارسال طراحی داخلی مطب دندانپزشکی کنید. به این منظور در ابتدا با پرسیدن سوالاتی اصلی ترین هدف و خواسته ی پزشک از طراحی دکوراسیون مطب مشخص می گردد تا بتوانیم مبنای اصلی پروژه را تعیین کنیم و کلیه ی مراحل تکمیل کننده و ملزومات را بر اساس آن مشخص نماییم.

طراحی داخلی مطب زنان زایمان به طور مثال حدود سی درصد بیماران ICU در طی درمان دچار عفونت میشوند. اما، با ایجاد اتاقهای مخصوص بیمار و اتاقهایی مجزا برای امور درمانی، میتوان میزان عفونت تولیدی را تا حد زیادی کاهش داد. وجود عفونت در فضای مطبها همیشه از مشکلات اساسی این مکانها بوده است. در اکثر مطبها به خصوص مطبهای دندانپزشکی رعایت نظافت بسیار مهم و حیاتی است. دیزاین مطب پزشک باید به همان سبکی طراحی شود که در سایر قسمتهای مطب آن سبک رعایت شده است استفاده از میز اداری و مبلمان در این قسمت باید به گونهای باشد که حس آرامش را به بیمار القا نماید. دومین عامل موثر در قیمت طراحی مطب دندانپزشکی تعداد و مقدار اِلمان های کار شده در محیط مطب پزشکی است هر چه تعداد المان هایی که بایستی پدید آیند بیشتر شود به طبع هزینه طراحی افزایش خواهد یافت این موارد مانند طراحی کانتر، انواع دستگاههای پزشکی (در صورت نیاز)، فضای انتظار شامل صندلی ها و میز و تی وی وال و..

طراحی داخلی کلینیک درمانی

برخی از افراد سعی دارند به هیچ طریقی به مطب پزشک خود مراجعه نکنند تا از این ویروس در امان بمانند ولی اگر پزشکان فضاهای اختصاصی برای بیماران ایحاد کنند و پروتکل های بهداشتی را نیز رعایت نمایند، این معضل حل خواهد شد. اگر اصول طراحی – مهندسی در دکوراسیون یک مطب به خوبی رعایت شود نتیجه کار محیطی کاربردی و آرامش بخش ، زیبا و راحت خواهد شد که همین عوامل باعث تبدیل مطب به مکانی شاد همراه با یک گروه و پرسنل فعال و پر کار خواهد شد . اين مقاله به بررسي روانشناسي رنگ در طراحی داخلی و اثرات آن بر محيط و تاثير آن در طراحی داخلی مطب ها اختصاص داده خواهد شد.

امروزه طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی بر اساس اصول مهندسی، طبق نیاز افرادی که در آن محل کار می کنند و یا مراجعینی که به آنجا رفت و آمد می کنند انجام می گیرد.دراین اصول صرفا تجهیزات و ابزاری که در آن مکان مورد استفاده قرار می گیرد مطرح نمی باشد. تیم تحریریه شرکت مبلمان اداری یکتا قصد دارد تا به تعریف معماری مدرن، اجرای آن در طراحی دکوراسیون مطب وتاثیرات آن در بهبود عملکرد کار مطب بپردازد. با توجه به درخواست های طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی مطب های پزشکی توسط پزشکان محترم، بر آن شدیم این واحد را مختص این عزیزان جهت پاسخگویی و رفع نیازهای این رشته توسط تیم طراح و مهندسین با تجربه و نیروهای متخصص ایجاد نماییم. در نتیجه محیط دلبازی را برای مراجعین و نیز افراد شاغل در مطب ایجاد میکنند. مراجعین و بیماران زمان زیادی را در اتاق انتظار به سر میبرند.

دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی

زیبایی و به روز بودن این قسمت باعث میشود تا بدو ورود، افراد زیبایی و آرامش بیشتری را تجربه نمایند. در نظر گرفتن اتاقهای جداگانه برای بیماران یکی از راههایی است که میتوان به کمک آن استرس بیماران را کاهش داد، زیرا فضایی شخصی و جداگانه برای بیماران ایجاد میکند و همچنین این اتاقها بیمار را از عواملی که باعث اختلال در استراحت و فرآیند درمانشان میشود دور نگه میدارند. نکته بسیار مهم در بازسازی کلینیک های پوست، در نظر گرفتن فضایی مجزا برای خدمات زیباسازی است. عامل دیگری که بر روحیه بیمار تأثیر گذار است، در نظر گرفتن فضایی دلباز برای کلینیک است. برای دستیابی به این هدف کمک گرفتن از طراحان حرفه ای ضروری است.

طراحی داخلی مطب مدرن

در وهلۀ اول باید فضاهایی که برای کلینیک زیبایی لازم و ضروری است را مشخص نموده و طرح و سبک مناسب با این نوع فضاها را تعیین کنید. قبل از اینکه شما بخواهید طراحی داخلی مطب دندانپزشکی را انجام دهید، لازم است، بدانید هر فضایی قرار است، برای چه کاری استفاده شود. در عین حال باید طراحی آن تناسب لازم را با سایر قسمتها داشته باشد. وقتی مراجعه کننده از درب ورودی وارد مطب می شود باید سریع مسیر خود را به رسپشن بیابد.

طراحی داخلی مطب روانشناسی

امکان این که با تغییر رنگ، تغییر حالت درونی و ویژگی های افراد و برخی دیگر از رفتار های آن ها تحت تاثیر قرار بگیرند، بسیار زیاد است. رنگهای ملایم همچنین میتوانند در آرامش درونی بیماران تأثیر داشته باشند آینه نورهای کار شده را هم منعکس می کند . بطور کلی در طراحی داخلی مطب با توجه به اینکه مراجعین در سنین مختلف اغلب دچار استرس و درد هستند، استفاده از رنگ های ملایم می­تواند به آرامش درونی آنها کمک بسزایی کند، در مورد طراحی دکوراسیون اتاق درمان و پذیرش تفاوت نوع رنگ گرم و سرد لازم نیست بلکه می­توان در طراحی اتاق انتظار از یک رنگ با درجه تیرگی و روشنایی مختلف استفاده کرد. در مورد سبک مدرن، آزادی عمل بیشتری در این زمینه وجود دارد. همچنین مطلوبست که یک تلوزیون در اتاق عمل قرار داشته باشد تا پزشک مدام وضعیت قبلی یا فعلی بیمار را بر روی تلویزیون مانیتور کند.

دکوراسیون داخلی مطب زیبایی

در این مقاله سعی کردیم عواملی که در طراحی بهترین مطب با استاندارد هایی که گفته شده نقش بسزایی دارد را شرح دهیم. شما همچنین میتوانید از یک زمینه رنگی برای اتاق انتظار و اتاق درمان استفاده کنید و فقط درجه تیرگی و روشنایی این رنگ را در دو اتاق، متفاوت در نظر بگیرید. انتخاب میز جلو مبلی اداری مناسب و نیز یا امکاناتی مانند نصب تلویزیون در سالن انتظار که زمان را برای افراد کوتاهتر میکند. از طرفی زیبایی و مدرن بودن میز نیز نقش مهمی در تصور افراد دارد. ایجاد هارمونی در بین رنگها در دکوراسیون نقش مهمی در زیبایی محل دارد.