پیگمنت های پوستی و تاثیر آن در رنگ تاتو و هاشور ابرو

پیگمنت قرمز PR48:2، به طور معمولی یک پودر آلی بدون بو است که اغلب به رنگ قرمز تیره وجود دارد. در بازار مواد شیمیایی و معدنی، پیگمنت قرمز 122 با نام رایج Pigment Red 122 شناخته می شود؛ برای این ترکیب آلی، عناوین مشابهی مانند Quindo Red W ، Transquinacrindone ، PR122 و Pigment Red 207 نیز بیان شده است. در بازار مواد شیمیایی و معدنی، پیگمنت آبی PB15:4 با نام رایج Pigment Blue 15:4 شناخته می شود؛ برای این ترکیب آلی، عناوین مشابهی مانند Pigment Alpha Blue، BT 4651، Blue P5B و phthalocyanine Blue 15:4 نیز بیان شده است. تولید رنگدانه های چینی به علت ترکیبات آنها که از منابع گیاهی و سنگی است، به دانش به خصوصی نیازمند است که در این تولید مشخصۀ نوع و شفافیت رنگدانه ها عموما در فرم سنتی یا با پیروی ازین فرمولاسیون بدست می آید؛ یکی ازین روش ها لایه بندی نام دارد که با ایجاد تاثیرات متفاوت در هر لایه رنگی و درنهایت با ترکیب و همگام سازی آنها با یکدیگر، ویژگی های متفاوت مواد را در رنگدانه های بوجود آمده، تثبیت می کند.

در مورد ترکیب پیگمنت PR48:4 توصیه می شود از رها کردن پسماندهای حاوی این ماده آلی در خاک، آب یا طبیعت جداً خودداری شود. پودر آلی آبی PB15:1 در مصارف صنعتی به عنوان یک افزودنی رنگزا مورد استفاده قرار می گیرد. این ملکول یک ترکیب پلی مورف بوده و کریستال α اولیه آن دارای آرایش ضربدری یا شاه ماهی (herring bone) با باندهای هیدروژنی قوی بوده و کریستال φ آن فشرده تر، پایدارتر، صفحه ای و لایه لایه می باشد.

رنگدانه مصنوعی

پیگمنت ها چه کاربردهایی دارند؟ این ترکیب آلی از اتم های کربن، هیدروژن، نیتروژن و اکسیژن تشکیل شده است؛ در ساختار مولکولی این ترکیب آلی، حلقه های بنزِنی، گروه کتونی و پیوند آمینی قرار دارند که باعث می شود این مولکول جزو ترکیبات آلی خانواده کوئین آکریدون قرار گیرد. این ترکیب آلی از اتم های کربن، هیدروژن، مس و نیتروژن تشکیل شده است؛ در ساختار مولکولی این ترکیب آلی، حلقه های بنزِنی و حلقه های نیتروژن دار وجود دارند که باعث ایجاد طیف رنگ آبی درخشانی می شوند.

دقت داشته باشید که این محصول یک کانسیلر نیست و برای تصحیح و پوشاندن فوری رنگدانهها و لکهای پوستی ساخته نشده است. • انجیر خشک حاوی ماده معدنی آهن است. پیگمنت قهوه ای | پیگمنت قهوه ای (یک نوع اکسید آهن) پودر قرمز – قهوه ای است که به طور طبیعی به عنوان هماتیت معدنی است. پیگمنت اخرا هرمز | اخرا هرمز ( اکسید آهن معدنی ) اکسید آهن معدنی ترکیبی بی بو ، غیر سمی با رنگ قرمز است. پیگمنت PR48:4 به شدت سمی است زیرا در ساختار آن عنصر منگنز وجود دارد، بنابراین مسمومیت با این ماده باید جدی در نظر گرفته شود. افزودن همه روغنهای کتان طبیعی و غیر سمی به شما فضای تنفسی می دهد تا نشت ها را پاک کنید یا ناهماهنگی ها را گسترش دهید و در نتیجه لکه ای صاف تر شود. دو نوع ویتیلیگو وجود دارد: غیر سگمنتال که به صورت لکه های متقارن در دو طرف بدن ظاهر می شود و سگمنتال که موضعی است و معمولاً فقط یک ناحیه از بدن را به طور نامتقارن تحت تأثیر قرار می دهد.

این کشور به عنوان یکی از برزگترین صادر کنندگان انواع پیگمنت معدنی و پیگمنت آلی چینی شناخته شده می باشد و در تولید رنگدانه های خود از فرمول های سنتی نیز استفاده می کند. دفع پسماندهای PR122 باید مطابق با قوانین هر کشور اجرا شود. دفع پسماندهای PY110 باید مطابق با قوانین هر کشور اجرا شود. از دیگر خواص آن دفع آب و افزایش ویسکوزیته و ضد تهنشینی خصوصا در بتونه ها می باشد و از آن بعنوان ضد کف در حفاری چاه ها نفتی نیز استفاده می شود. بسته های حاوی ترکیب پیگمنت PY110 باید در شرایط معمولی، دمای اتاق و به دور از منابع گرما یا رطوبت نگهداری شوند؛ پسماندهای حاوی ترکیب رنگی PY110 نباید به هیچ عنوان در فاضلاب یا مسیر عبور آب های آشامیدنی ریخته شوند زیرا برای محیط زیست در دراز مدت خطر آفرین هستند. بسته های حاوی ترکیب پیگمنت PR122 باید در شرایط معمولی، دمای اتاق و به دور از منابع گرما یا رطوبت نگهداری شوند؛ پسماندهای حاوی ترکیب رنگی PR122 نباید به هیچ عنوان در فاضلاب یا مسیر عبور آب های آشامیدنی ریخته شوند زیرا برای محیط زیست در دراز مدت خطر آفرین هستند.

پیگمنت قرمز PR48:4، نوعی پیگمنت آلی است که به عنوان ماده افزودنی رنگزا در تولید محصولات صنعتی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. پیگمنت آبی 15:4، P.B.15:4، نوعی پیگمنت آلی است که به عنوان ماده افزودنی رنگزا برای ایجاد رنگ آبی روشن در محصولات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت توسعه پردیس سبز از عرضه کنندگان انواع پیگمنت های چینی در بازار واردات پیگمنت در ایران است که با تامین این پیگمنت ها با کاربرد و کیفیت برتر تلاش می کند تا مواد اولیه مناسبی را به مخاطبان شایسته این صنف ارائه دهد. برای دریافت قیمت پیگمنت PB15:4 و خرید آن می توانید با مجموعه شرکت توسعه پردیس سبز تماس حاصل فرمایید. در بازار مواد شیمیایی و معدنی، پیگمنت آبی PB15:1 با نام رایج Pigment Blue 15:1 شناخته می شود؛ برای این ترکیب آلی، عناوین مشابهی مانند Pigment Alpha Blue نیز بیان شده است. پیگمنت آلی پیگمنت زرد 110، P.Y.110، نوعی پیگمنت آلی است که به عنوان ماده افزودنی رنگزا در تولید محصولات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

نقطه ذوب PR122 ، 440 درجه سانتی گراد است؛ میزان جذب روغن برای رنگدانه PR122، 40 تا 50 گرم در 100 گرم ماده است؛ دانسیته این پودر آلی برابر با 1/6 است؛ میزان درخشندگی این پودر قرمز رنگ، با مقیاس 8 بیان می شود؛ درصد رطوبت برای PR122 ، کمتر از 1 می باشد؛ حلالیت در آب برای این پودر آلی، کمتر از 1% اندازه گیری شده است. زبر و خشن است .خشکی و تناژ زرد رنگ پوست معمولا با افزایش سن حاصل می شود. این محصول جزء محبوب ترین رنگدانه های صنعتی است که برای تولید ضد زنگ در صنایع رنگ سازی ، موزائیک ، کاشی و بتن مصرف می گردد و همچنین پرکاربرد ترین پیگمنت در صنایع آرایشی بهداشتی است. این موضوع آنان را در تولید پیگمنت ها و رنگدانه های چینی هم پیشتاز کرده است.

ترکیب پیگمنت PR122 تقریباً در آب نامحلول است. دانسیته این پودر آبی رنگ برابر با 1/5 و درصد رطوبت برای آن کمتر از 1 % است؛ پیگمنت آلی PB15:1 در آب تقریباً نامحلول است. پیگمنت چینی در هنر هم بسیار شناخته شده است چراکه قابلیت های این پیگمنت ها آنان را مناسب و از لحاظ هنری مقرون به صرفه کاربردهای پیگمنت چیست می کند. در داخل هر لایه باندهای هیدروژنی قوی وجود دارد اما بین لایه ها فقط نیرهای واندروالسی وجود دارد. افزودنی سبب کاهش برهم­ کنش­ های بین ذرات رنگدانه شده و گرانروی پراکنه پایه را کم می­کند. بسته های حاوی ترکیب پیگمنت هندی PB15:4 باید در شرایط معمولی، دمای اتاق و به دور از منابع گرما یا رطوبت نگهداری شوند؛ البته این ماده قابلیت اشتعال پذیری ندارد اما توصیه می شود چنانچه غبارات آن در فضا منتشر شد، به سرعت بقایای آن را با یک ماده جاذب یا مرطوب جمع آوری نمود و از پخش شدن گرد و غبار پودر PB15:4 جلوگیری کرد.

کریستال φ با اصلاح دمایی در آب در دمای 130 درجه سانتی گراد تحت فشار بدست می آید. کریستال های φ پایدارتر به علت اینکه اجزای ملکول در کریستال فیکس تر بوده از تجزیه فوتوشیمیایی کمتر آسیب می بینند زیرا اجزای تجزیه شده احتمال بازپیوند بالاتری دارند. افرادی که با این ماده آلی در تماس هستند باید از ماسک، عینک و دستکش های مخصوص و مقاوم استفاده کنند اما اگر این پودر آلی با پوست فرد تماس پیدا کرد باید محل تماس را به سرعت با آب و صابون شستشو داد. مشخصة اصلی رنگهای نساجی حلالیت آنها در آب میباشد که در مورد پیگمنتها چنین نیست. یک مزیت دیگری که این پیگمنت ها دارند این است که علاوه بر رنگهای پایه حلالی ، در رنگهای پایه آبی نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند. واردات پیگمنت چینی در بازارهای جهانی منجر به ایجاد نوسانات اقتصادی گردیده است که به منظور کنترل این نوسانات تنظیم مقرراتی از سوی هر کشور واردکننده صورت گرفته است ولی با وجود این مقررات، تولید کنندگان چین بازار اقتصادی خود را با بازی یکنواختی بازیابی می کنند که با تامین منابع جایگزین همراه می شود.

پیگمنت قرمز 122، PR122 ، به طور معمولی یک پودر آلی بدون بو است که اغلب به رنگ قرمز روشن وجود دارد. در بازار مواد شیمیایی و معدنی، پیگمنت قرمز PR48:4 با نام رایج Pigment Red 48:4 شناخته می شود؛ برای این ترکیب آلی، عناوین مشابهی مانند Fast Red 2BM، Pigment Red FBL، PR48:4 RED 2B Manganese، Permanent Red BB Extra و Pigment Red H2BA نیز بیان شده است. در بازار خرید و فروش مواد شیمیایی و پیگمنت های معدنی، پیگمنت زرد 110 با نام رایج Pigment Yellow 110 شناخته می شود؛ برای این ترکیب آلی، عناوین مشابهی مانند Yellow 110، Plasco Yellow 110، Yellow RLT و PY110 نیز بیان شده است. که قرار است به آن رنگ دهد ، از خاصیت رنگ دهی بالایی برخوردار باشد. پیگمنت آبی PB15:1 با ساختار حلقوی ویژه، درخشندگی فوق العاده ای در محدوده رنگ آبی در محصولات ایجاد می کند و مقاومت بسیار بالایی در برابر انواع حلال ها و مواد شیمیایی از خود نشان می دهد.

برخی از احزاب بزرگ اقتصاد جهان استدلال هایی را نشان می دهند که به پایداری یافتن روند اقتصاد چین از سال 1982 اشاره می کند و سابقه آن تا به امروز ادامه داشته است؛ این مطلب که چین را از آسیب پذیری مصون می دارد و این موضوع که در تولید پیگمنت های چینی نیز به خوبی گسترده شده علاوه بر ویژگی های تولیدی و اقتصادی این کشور و ارتباط چرخه تولیدی با تولید پیگمنت چینی، به کیفیت و ویژگی های این صنعت اشاره می کند که به خوبی می توان نتایج این ارتباطات مفید را در جنس مواد اولیه آنها مشاده کرد. برای آنکه وجه اقتصادی این تولیدات را بشناسیم به اقتصاد چین اشاره ای می کنیم. از دیگر مصارف میتوان به کاربرد آن در صنایع تولید جوهر، کاغذسازی و صنایع لاستیک و پلاستیک اشاره کرد. انواع پیگمنت چینی با توجه به خصوصیات و کاربرد های آنان طبقه بندی می شود و همواره میان این خصوصیات و کاربرد ها محافظت در برابر رطوبت، سالم ماندن رنگدانه ها پس از استفاده بخصوص در برابر آب، میزان خاصیت چسبندگی و مقاومت بالا در برابر لکه گذاری و پاشیدگی از ویژگی های برجسته تری است که شهرت پیگمنت های چینی به آنها وابسته است.

رنگدانه های آلی که از منابع طبیعی به دست می آید برای قرن هاست که مورد استفاده قرار می گیرد. نداریم و بعد از استفاده از رنگ طبیعی احتمال اینکه رنگ شیمیایی به سختی رنگ مو را تغییر بدهد وجود دارد. این پیگمنت ها بعد از استخراج از لایه های مختلف زمین خورد شده و به دسته های مختلف تقسیم می شوند. پیگمنت نارنجی معدنی اسکارلت ، در دسته مواد شیمیایی با عنوان ” پیگمنت کرومات مولیبدات سرب” قرار می گیرد .

برای کاربرد هایی که زیر 250 درجه هستند مانند کاربرد در رنگ های صنعتی و صنعت پلاستیک بایستی حتما دما و زمان در معرض حرارت قرار گیری مورد توجه قرار گیرد تا تیره شدن برای پیگمنت اتفاق نیفتد. پودر آلی آبی PB15:4 در مصارف صنعتی به عنوان یک افزودنی رنگزا مورد استفاده قرار می گیرد. این محفظه یا کیسه عسل توسط شیر یا سوپاپی یک طرفه از معده جدا می شود. برای برطرف کردن بی حسی و سستی دست و پا، خوردن روناس مخلوط با عسل توصیه می شود.مصرف روناس، افزاینده شیر مادران بوده و باعث افزایش اشتها می شود. بسته های حاوی ترکیب پیگمنت PR48:4 باید در شرایط معمولی، دمای اتاق و به دور از منابع گرما، جرقه، تخلیه الکتریکی یا منبع رطوبت نگهداری شوند؛ البته این ماده قابلیت اشتعال پذیری ندارد اما توصیه می شود چنانچه غبارات آن در فضا منتشر شد، به سرعت بقایای آن را با یک ماده جاذب یا مرطوب یا وسایل مکش خلاً جمع آوری نمود و از پخش شدن گرد و غبار پودر PR48:4 جلوگیری کرد.

تهیه شده که با روش های طیف سنجی ( IR,UV-Vis) و HNMR شناسایی شد .این دسته از ترکیبات به سبب پایداری حرارتی و شیمیایی بالا می توانند به عنوان رنگدانه در صنایع رنگرزی به کار روند. پیگمنت زرد | پیگمنت ها دانه های رنگی یا همان پودرمعدنی هستند که در صنایع مختلف به منظور ایجاد رنگ در محصولات تولیدی به کار می روند. پیگمنت آلی آبی PB15:1، از خانواده ترکیبات فتالوسیانین ها است و به طور معمولی یک پودر آلی بدون بو است که اغلب به رنگ آبی روشن وجود دارد. رنگدانه یک ماده است که یا خشک یا غیر قابل حل در حامل مایع آن است.

وزن مولکولی ترکیب PR122 برابر با 340/37 است؛ دانسیته این پودر آلی برابر 1/6 است و pH آن از 7 تا 8 متغیر است. نقطه ذوب PY110، 300 درجه سانتی گراد است؛ میزان جذب روغن برای رنگدانه PY110، 45 تا 55 گرم در 100 گرم ماده است؛ درصد رطوبت برای PY110، کمتر از 1/5 % می باشد؛ حلالیت در آب برای این پودر آلی، کمتر از 1 % اندازه گیری شده است. در برخی مواقع برای بعضی از رنگها نیاز به هاردنر است. به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان تا کنون به طور کامل نمی دانستند چگونه حیوانات رنگها را می بینند چرا که رنگدانه های بصری در چشم های آنها شامل کروموفورهای کاملا شبیه به هم ( بخش جذب نور مولکولها) می باشند اما با این حال می توانند طول موج های مختلف نور را جذب کنند. بسیاری از ما در کلاس دبیرستان خوانده ایم که رگ چشم ها به صورت ارثی از پدر و مادرهایمان به ما به ارث می رسد.رنگ قهوه ای غالب و رنگ آبی مغلوب است.(بنابراین پدری و مادری با رنگ چشم های آبی هرگز نمی توانند فرزندی با رنگ چشم قهوه ای داشته باشند زیراکه پدرو مادر فاقد ژن قهوه ای که ژن غالب است می باشند.)اما معلوم است داستان پیچیده تر از آن است.