بهترین روش دم کردن انواع چای طبیعی ایرانی لاهیجان چای رفاه لاهیجان | OkChay

احتمالاً همگی شما طعم زنجبیل در کلوچه‌ها را چشیده‌اید. در دم کردن چای زنجبیل با رعایت کردن روش‌های صحیح می‌توانید طعمی لذتبخش را تجربه کنید. درکام جایی هست که می‌تونید با خیال راحت بهترین محصولات غذایی رو با کیفیت عالی تهیه کنید و هم‌چنین با خرید دسته جمعی با دوستانتون تخفیفات خیلی خوبی بگیرید.

فوت و فن های دم کردن چای سیاه:

در حالت ایده آل توصیه می شود که چای سیاه را 2 ساعت بعد از هر وعده ی غذایی و 2 ساعت قبل از خوب مصرف کنید. حالا برگ‌های چای را در یک صافی بریزید و کنار بگذارید. هنگام اماده کردن چای، به غلظت آن توجه کنید و تعادل بین آب و چای را رعایت کنید تا نه چای آماده ی شده شما بسیار غلیظ باشد و نه بسیار سبک و بی فایده. چای سرد می تواند گردش انرژی شما را راکد کرده و به طور بالقوه بلغم در بدن تولید کند.

نکاتی که برای دم کردن چای خوشمزه باید بدان توجه کرد

بهترین روش دم کردن انواع چای طبیعی ایرانی لاهیجان چای رفاه لاهیجان | OkChay

یکی از نکات مهم که شاید کمتر کسی بدان توجه دارد تاثیر مدت دم‌کشیدن بر آزاد شدن مواد و عناصر مختلف در چای است. بی‌آنکه بخواهیم به ترکیبات شیمیایی چای بپردازیم می توان گفت اگر چای را برای رفع خستگی و شادابی ذهن و جسم می‌نوشید، بهتر است که مدت دم کشیدن را کوتاه و تنها به چند دقیقه (۳ یا ۴ دقیقه) اکتفا کنید. پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از این چای می‌تواند روند رشد سلول‌های سرطانی را کاهش دهد؛ دلیل این امر وجود ماده‌ای به نام «آپوپتوز» است. از خواص مهم چای ترش می‌توان به کاهش کلسترول اشاره کرد.

در روش صحیح دم کردن چای سفید مدت زمان مورد نیاز برای دم کشیدن چای 5 تا 10 دقیقه می‌باشد. در نحوه‌ی صحیح دم کردن چای ایرانی این نکته را در نظر داشته باشید که چای ایرانی دارای درجه‌بندی مختلفی می‌باشد. این درجه‌بندی شامل چای زرین سرچین، چای ممتاز، چای قلم و چای شکسته می‌باشد. در طریقه‌ی دم کردن چای سبز بهتر است از برگ‌های چای سبز استفاده کنید چرا که برگ‌ها از طعم و عطر بهتری نسبت به چای کیسه‌ای برخوردار می‌باشند.

  • فقط کافی است که در قوری یا فنجان گذاشته شود و پنج تا ده دقیقه صبر کنید اوکی چای رنگی تا دم شود.
  • در این مرحله چای ممتاز، چای قلم، چای شکسته، چای باروتی و چوب و خاک چای از یکدیگر جدا می‌شوند.
  • می توانید قبل از اقدام به دم آوری یکبار چای خشک را با آب سرد یا ولرم بشویید و آب بکشید .اینکار باعث می شود بخشی از برگهای خرد شده چای که چگالی کمتری نسبت به سایر برگ ها دارند شسته شده و از قوری حذف شوند .
  • برای دم کردن این گیاه نکته اول اینه که تعداد افرادی که قراره مصرفش کنن رو در نظر بگیرین.
  • افرادی که تصور اشتباه در مورد چای با کیفیت ایرانی دارند احتمالا با روش درست دم کردن چای آشنا نیستند.