روف گاردن چیست؟ 12 گام طلایی برای اجرا و ساخت روف گاردن مسکن هدیش % | elitarchgroup

امید است با تلاشی مضاعف بتوانیم آنطور که شایسته است پاسخگوی نیاز همکاران و مشتریان مشکل پسند خود باشیم. در این راستا خواهشمند است با ارائه نظرات و پیشنهادات گرانقدر خود ما را در این مهم یاری فرمایید. از آنجایی که برای متصل کردن آلاچیق به ساختمان محدودیت وجود دارد و نیروی باد وارده در روف گاردن زیاد است، باید آلاچیق هایی مخصوص برای روف گاردن ساخته شود و نمی توان از آلاچیق هایی که بر روی زمین نصب می شوند، استفاده نمود. تا پس از کاشت، سامانه روشن شود و در اولین روز کاشت، گل ها به صورت کامل غرق آب شوند. پس از آن با چوب زیر ساز، عمل زیر سازی جعبه ها را اعمال نمایید تا جهت راه اندازی چوب ترمو آماده شود. نگهداری و آبیاری این گل و گیاه ها نیازمند باغبانی است که با انواع گل های خارجی و ایرانی آشنایی داشته باشد.

طراحی محوطه باغ کوچک

یکی از اولین روف گاردن ها در ایتالیا و در سال 1463 میلادی ساخته شد و پس از آن در دهٔ 1890، روف گاردن ها در آمریکا و نیویورک به محبوبیت دست بهینه سازی مصرف متریال ساختمانی یافتند. پوشش گیاهی باغ‌های فشرده مشابه باغ حیاط خانه می‌باشد و گیاهان مختلف مانند گل‌ها، بوته‌ها، درختان و چندین عنصر پارک را می‌توان در این نوع باغ‌ها کاشت و شامل محدودیتی در این زمینه نیستند. توجه داشته باشید که علاوه بر نیازهای اصلی در نگهداری روف گاردن فشرده، در هنگام آبیاری نیز توجه ویژه‌ای می‌طلبد.

  • استفاده بجا و مناسب از المان‌هایی مانند دیوارهای‌ چوبی یا دیوارهایی ساخته شده از آجرهای نسوز زیبا و گیاهان بلند و درختچه‌ها می‌تواند پوشش مناسبی برای ایجاد محیط دنج و حریم خصوصی شما ایجاد کند.
  • در ساختمان های دارای روف گاردن توجه به استانداردهای تعریف شده در طراحی، انتخاب مصالح و اجرای بام سبز ضروری بوده و در بازدهی بیشتر آن تأثیر مثبتی می گذارند.
  • در صورت اجرای هر متر مربع فضای سبز گسترده، 1 متر مربع به تراکم مجاز با اخذ عوارض قانونی افزوده شود.
  • میتوانید از جنس های ارزانتر چمن مصنوعی که از جنس پلاستیک و قابل شستشو و جابه جایی است، استفاده کنید.
  • در صورت اجرای هر متر مربع فضای سبز فشرده، 3 متر مربع به تراکم مجاز با اخذ عوارض قانونی افزوده شود.
آلاچیق یکی دیگر از عناصر پرطرفدار و محبوب است که در طراحی بام‌باغ مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین شما می‌توانید برای زیبایی بیشتر باغ در بام و ایجاد حس آرامش در این فضا، از فواره و یا چشمه‌های آبشار‌مانند استفاده کنید. مورد دیگر این است که روف‌گاردن یک فشار سنگین بر روی هزینه تامین آب ساختمان می‌گذارد. در ضمن اگر هیچ خروجی آبی روی سقف وجود نداشته باشد، باید شیر آب را در پشت‌بام نصب کنید. اگر انتخاب مناسبی نداشته باشید هزینه و نگهداری از باغ بام و گیاهان موجود به طرز قابل ملاحظه‌ای بالا می‌رود و تلاش شما در بسیاری از موارد هم موفقیت‌آمیز نخواهد بود. طراحی یک روف گاردن سادهاز فضای حضور انسان و عناصر طبیعی بهره می گیرد ، بنابراین انتخاب مناسب، هدفمند و هوشمندانه هر کدام از این بخش ها تاثیر بسزایی بر کیفیت استفاده از این فضا خواهند داشت.

برای ساخت روف گاردن در پشت بام از چه متریالی استفاده می‌شود؟

همچنین توانایی جذب آب بیشتری داشته باشد عموما خاک بام بسته به نوع ساختار و بافت خاک باید دارای وزنی بین 550 تا 850 کیلوگرم درهر متر مکعب در حالت اشباع کامل باشد. باغچه های روی بام که بر روی یک عایق ایجاد شده و با پوشش گیاهی مناسبش باعث افزایش عمر سقف نیز می شود و از نظر زیبایی و طراوت بخشیدن به محیط نیز بسیار پسندیده می باشد . ۴٫ نمی توان همه نوع پوشش گیاهی را روی روف گاردن کاشت و علاوه بر این پوشش گیاهی باید با شرایط آب و هوایی منطقه مطابقت داشته باشد. اگر در خانه های آپارتمانی زندگی می کنید می توانید علاوه بر طراحی مناسب برای دکوراسیون بالکن و تراس به کمک روف گاردن نیز باغی کوچک و ایده آل را به محوطه خانه تان بیاورید. توجه داشته باشید که روف گاردن علاوه بر مزایایی که دارد شامل معایبی نیز می باشد که در ادامه این مطلب به بررسی مزایا و معایب روف گاردن خواهیم پرداخت. متاسفانه در حال حاضر بیشتر افراد به روف گاردن به چشم یک امکان لوکس در آپارتمان نگاه می‌کنند و از این رو تمایل به اجرای آن در بسیاری از سازنده‌ها در مناطق مرکزی و یا جنوبی شهر بسیار پایین است.

روف گاردن چیست؟ 12 گام طلایی برای اجرا و ساخت روف گاردن مسکن هدیش % | elitarchgroup