خانه هوشمند چیست؟ خانه هوشمند چه کارهایی می تواند بکند؟ دنیای هوشمند اویو

خانه هوشمند چیست؟ خانه هوشمند چه کارهایی می تواند بکند؟ دنیای هوشمند اویو

اکنون با ورود تکنولوژی اینترنت اشیا و تبدیل شدن آن به بخش جدایی ناپذیر زندگی، نوبتی هم که باشد، نوبت خانه شماست که با تکنولوژی روز دنیا همگام شود. آلارم هوشمند زنگ هشداری است که می‌توانید خودتان آن را با استفاده از دستگاه موبایل، خاموش یا روشن کنید. این سیستم باید کمترین میزان آلارم کاذب را داشته باشد و احتمال ایجاد هشدارهای کاذب زیاده از حد که باعث عدم توجه پلیس می‌شود را به حداقل میزان ممکن برساند. اگر نگران این هستید که همیشه برای پاسخ داده به آلارم‌ها در دسترس نباشید می‌توانید به هشدار هوشمند خود دستور دهید که تحت شرایط خاصی روشن شود؛ به عنوان مثال زمانی که پنجره‌ی خانه می‌شکند. عمران مدرن یک پلتفرم در زمینه فعالیت‌های ساختمانی است که توسط عده‌ای از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر تهران راه اندازی شده است و هدف آن ایجاد بستری هوشمند در زمینه ارائه خدمات و محصولات ساختمانی و حذف واسطه‌ها و ارتباط مستقیم خریدار و فروشنده است. عمران مدرن به دنبال ایجاد فضایی نوین و هوشمند در ارتباطات ساختمانی است.

پروژه مهندس اکبر خطیب

همچنین می توان با شناسایی کدهای IR اسپلیتر دمای منزل یا محل کارتان را توسط ارسال این کدها به وسیله سنسورهای هوشمند در دمای مطلوب تنظیم نمود. با توجه به اینکه ساختمان ها عموماً برای استفاده چندین ده ساله طراحی می شوند، خواسته یا ناخواسته در این مدت زمان ممکن است کاربری اتاق ها تغییر یابد. در نتیجه نیاز به راهکارهای منعطفی حس می شود که کاربر بتواند به راحتی و با صرف کمترین هزینه و بدون شکافتن دیوارها و نصب کابل های جدید، کاربری سیستم خود را عوض نماید.

اگر بخواهیم با جزئیات دقیق تر بگوییم که تجهیزات خانه هوشمند چیست؟ باید به موارد زیر اشاره کرد. بدیهی است که چنین فرایندی پیچیده و کاملاً مهندسی بوده و جزئیات متعدد و زیادی را داشته باشد. بنابراین در این نوشته از وب سایت رسمی شرکت مهندسین هوشمند‌سازی کارن قصد داریم تا در رابطه با تمام جزئیات و جوانب خانه هوشمند و موارد مربوط به آن صحبت کرده و اطلاعات کاملی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

  • به عنوان مثال ، شما در حال خرید از سوپرمارکت نزدیک خانه تان هستید ، و یک نفر از طریق پنجره وارد خانه شما می شود.
  • سیگنال کنترلی می تواند در انواع مختلف الکتریکی (ولتاژ و جریان) و یا مکانیکی برای هوشمند کردن خانه و منزل صادر شود.
  • به عنوان مثال در هنگام ورود مهمان با استفاده از سناریو مهمان، چراغ های راهرور روشن می شود، نور سالن و سیستم روشنایی سالن و منزل مناسب مهمانی خواهد شد و احتمالا یک موسیقی ملایم پخش می شود.

با به کار بردن یکی از راه حل های زیر می توانید نیاز امروز صنعت برای راندمان بهتر انرژی را برطرف سازید. در هنگام وقوع آتش سوزی در یک طبقه از ساختمان، سیستم اعلان حریق عمل کرده و از توقف آسانسور در آن طبقه جلوگیری می شود. در صورت خراب شدن هر کدام از تجهیزات (مثلا سوختن یک لامپ)، به صورت خودکار اطلاعات مناسب به مرکز کنترل و اپراتور ارسال می شود.

سیستم گرمایش می تواند فن کوئل، گرمایش از کف، شوفاژ و یا رادیاتور باشد که معمولاً براساس ترجیح و بودجه ساکنین مشخص می شود. کولرهای آبی، فن کوئل و یا اسپلیت نیز می توانند به عنوان سیستم سرمایشی در هوشمندسازی خانه و منازل مسکونی انتخاب شوند. سیستم های سرمایش و گرمایش با استفاده از انواع سنسورها، ترموستات و کلیدهای هوشمند خانه هوشمند هماهنگ می شوند. این دستگاه ها امکان کنترل از راه دور سیستم سرمایش و گرمایش را در هوشمندسازی خانه و منزل با اتصال به اینترنت و یا از طریق ریموت کنترل با پرداخت حداقل هزینه فراهم می کنند.

مهندسین ما در مجموعه ام اچ تمام توان و انرژی خود را روی خلق بالاترین بهره وری گذاشته اند. طراحی سنسورهای هوشمند به منظور رقم زدن ایمنی و بهره وری چیزی ست که مهندسین ام اچ به آن دست یافته اند. طراحی و تولید سیستم هوشمند LB500 براساس استفاده از PLC و تولید قطعات الکترونیک جانبی جهت تکمیل قابلیت ها و افزایش روش های توزیع فرمان در یک خانه هوشمند، از افتخارات این مجموعه است.

ریل پرده هوشمند اورویبو