کلاهک دودکش قیمت خرید انواع کلاهک دودکش شرکت صنعتی رحمتی

ساختار این کلاهک به شکلی است که تمام قسمت های آن به شکل گرد می باشد. دقت کنید که برای تخلیه هوا حتما باید قطر لوله های این دودکش با هم یکسان باشد . زیرا در صورت کاهش قطر در هر قسمتی که باشد اصطلاحاً خفگی ایجاد شده و دود نمی تواند به طور کامل از محیط خارج شود. و در صورت نیاز می توانید از تبدیل نیز جهت یکسان کردن قطر بخش های مختلف کلاهک استفاده کنید. قطر تاج کلاهک دودکش، مقداری از قطر پایه بزرگ تر می باشد و از امکان ورود آب به دورن لوله جلوگیری می کند.

کلاهک دودکش قیمت خرید انواع کلاهک دودکش شرکت صنعتی رحمتی

شما می توانید با کلیک بر روی علامت بلندگو در کنار لغات، تلفظ انگلیسی آن ها را کلاهک دودکش نیز گوش دهید. دلیل نام گذاری این نوع کلاهک ،به نام کلاهک چینی ،میزان شباهت آن به کلاه های قدیمی چینی ها است. کلاهک‌های H ساخته شده از آهن سیاه، برای پوشاندن رایزرهای تأسیساتی استفاده می‌شوند.

  • به همین منظور طراحی و ساخت کلاهک دودکش استاندارد از گذشته مورد توجه مهندسین تاسیسات و نیز سازمان نظام مهندسی می باشد.
  • در ادامه مطلب شما را با دو نمونه از پرکاربرد ترین دودکش های پشت بام یعنی دودکچ H و دودکش های کلاهک چینی آشنا کنیم ،با ما همراه باشید.
  • ترکیب مهندسی شده الیاف نسوز و بتن سیمانی نوع خاصی از دودکش‌ها را پدید آورده است.
  • به همین دلیل باید به قطر آن توجه کرد، چراکه اگر قطر اجزای آن با یکدیگر فرق داشته باشد و کوچکتر باشد، سبب می شود که دودکش نتواند دود را به خوبی خارج کند و به داخل خانه پس می زند که خطرناک خواهد بود.
  • با در خواست مشتری می توان ارتفاع، قطر و تعداد این محصول را تغییر داد و هیچ محدودیتی برای ساخت این کلاهک دودکش وجود ندارد.
این دیکشنری آنلاین شامل کلیه اصطلاحات گرایش های سازه، زلزله، راه و ترابری، عمران آب، ژئوتکنیک، خاک و پی و … این دیکشنری دوزبانه است و با توجه به اینکه در کادر جستجو به چه زبانی تایپ کنید، معانی معادل کلمه نمایش داده خواهد شد. اگر کلمه فارسی تایپ نمایید معادل های انگلیسی کلمه نمایش داده خواهد شد. دیکشنری تخصصی عمران را مرتبا بروزرسانی می کنیم و اصطلاحات تخصصی جدید به ان می افزاییم.

این مدل کلاهک ها بیشتر در کارخانه ها، انبار ها و کارگاه ها به کار برده می شوند. ضخامت ورق مصرفی برای ابعاد معمولی و پایین یک میلی متر و پایینتر می باشد اما در ابعاد بزرگ این ضخامت تا دو میلی متر نیز قابل افزایش است. ارتفاع استاندارد پایه ی کلاهک دودکش پره ای در حد ۳۰ سانتیمتر است که این ارتفاع نیز بنا به ضرورت و تاکید مهندس تاسیسات یا نظام مهندسی قابل تغییر و افزایش است. کلاهک دودکش اچ چهارگوش را هم در بام (بام مسطح یا بام شیب‌دار) و هم بر روی دیواری که کانال یا داکت دودکش از آن بیرون آمده می‌توان نصب نمود. جهت نصب کلاهک دودکش اچ چهارگوش رعایت حداقل ارتفاعِ ۱٫۵ متری از کف یا سطح بام الزامی می‌باشد تا عملیات مکشِ دود با تمام ظرفیت انجام پذیرد.

کلاهک دودکش پره ای(کلاهک ژاپنی)

پس باید از استفاده از هر تبدیلی که قطرش از قطر لوله ی اصلی دودکش کوچکتر است پرهیز کرد . البته لازم به ذکر است استفاده از تبدیل برای بزرگتر کردن قطر لوله مشکلی نخواهد داشت. کلاهک کلبه ای با انواع ورق از جمله روغنی، سیاه، گالوانیزه، رنگی و حتی استیل قابل ساخت می باشد.

کلاهک دودکش پره‌ای گرد

کلاهک گرد را نیز می توان از ورق گالوانیزه ،،سیاه، روغنی ،ورق رنگی و همچنین از ورق استیل توللید نمود. شکل ظاهری این نوع دودکش ها از یک استوانه و یک تاج توخالی تشکیل شده است که ارتفاع و قطر استوانه هیچ محدودیتی ندارد و کارفرما می تواند بر اساس نیاز خود استوانه مورد نظر خود را سفارش دهد. این نوع کلاهک نیز مشابه کلاهک اِچ گرد می باشد و تنها تفاوت آن در شکل ظاهری و ساختارش است به طوری که تمام قسمت های این دودکش به شکل چهارگوش ساخته شده است . در ادامه می خواهیم انواع مختلف دودکش های پشت بام را بررسی کرده و در انتخاب دودکش مورد نیاز برای منزلتان ،شما را راهنمائی کنیم .لطفا تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید. سیستم دودکش باید با روش های اصولی و به صورت مهندسی شده اجرا شود تا دود ناشی از وسایل گاز سوز خانگی یا صنعتی را به طور کامل از محیط خارج نماید تا خدای نکرده برای افراد حاضر در محل حوادثی رخ ندهد. از جمله مواردی که در حفظ ایمنی منازل ،ادارات و شرکت ها باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد .تعبیه ی سیستم دودکش مناسب در هنگام ساخت بنا است.

کلاهک گرد گالوانیزه بخاری

در طرح گرد آن، قطر تاج از قطر پایه کلاهک بزرگتر بوده و به همین دلیل از نفوذ آب به درون لوله ممانعت می کند. همچنین این تاج باید تا حد خوبی از پایه فاصله گرفته باشد تا بتواند از ورود آب باران و برف به درون پایه اصلی جلوگیری کند و در برابر خروج دود از خانه مانعی را ایجاد نکند. دسته پره ای چهارگوش پرکاربردترین نوع دودکش است که دارای چندین پره با شکل Z انگلیسی می باشد. این پره ها در این کلاهک به صورتی قرار گرفته اند که از ورود آب، برف، گرد و خاک یا دیگر عوامل مزاحم به داخل خانه جلوگیری کنند.